Securitatea și siguranța în unitati de cazare rămâne un subiect de interes pentru operatorii HoReCa. Aceste aspecte joacă un rol extrem de important în industria ospitalității, fiind elemente care pot sau nu să determine excelența serviciilor furnizate turiștilor.
În contextul în care cerințele oamenilor cresc sau se modifică constant, cei care dețin unitati de cazare trebuie să acorde o atenție sporită necesităților și dorințelor actuale ale acestora.
Dacă un oaspete întâmpină o problemă de securitate în timpul șederii într-o unitate de cazare, acest lucru determină nemulțumire și implicit dorința de a nu se întoarce în același loc. Fără îndoială, acest fapt va afecta notorietatea unității de cazare și va crea multiple dezavantaje pentru operatorul HoReCa.
Măsurile de securitate și siguranță devin cruciale pentru unitățile de cazare. Totul începe cu asigurarea faptului că personalul este informat și conștient de aceste măsuri de securitate. Spațiile deschise determinate de aceste unitati de cazare devin atracții și locuri de relaxare pentru oaspeți, însă ele pot genera și vulnerabilități. Astfel, operatorii HoReCa trebuie să se asigure că toate aceste spații deschise (holul, recepția, terasa exterioară, grădini de vară, etc.) sunt monitorizate constant:
de către personalul de securitate;
prin dispozitive de supraveghere video performante, care să ofere un nivel înalt de siguranță și protecție atât personalului unității de cazare, cât și tuturor oaspeților care le trec pragul.
Cum pot operatorii HoReCa să garanteze siguranța și securitatea în unitati de cazare?
Aceste unitati de cazare fac parte din industria ospitalității, unde este prioritară oferirea unor servicii la cele mai înalte standarde. Notorietatea acestora se bazează într-o proporție uriașă pe întreaga experiență a oaspeților, iar în acest context, investiția în servicii și sisteme de securitate performante joacă un rol definitoriu în asigurarea unui nivel înalt de protecție și siguranță.
Securitatea unităților de cazare presupune asigurarea unei protecții asupra clădirii, spațiilor anexă ale acestora, bunurilor fizice și tuturor persoanelor aflate în incinta acestora, indiferent că vorbim de angajați, oaspeți și alți vizitatori.
Există foarte multe modalități pe care le pot aborda operatorii HoReCa pentru a îmbunătăți eficient nivelul de securitate al spațiilor de cazare. Printre acestea menționăm:
Investirea în sisteme de supraveghere video eficiente, ca măsură de prevenire pentru spațiile comune ale unităților de cazare
În contextul în care spațiul deschis sau comun al unităților de cazare este monitorizat, acest lucru oferă o mai mare siguranță oaspeților. Spre exemplu, spațiile des frecventate precum intrările/ ieșirile, recepția, holul, grădinile exterioare sau parcările sunt expuse unor posibile vulnerabilități. De aceea, o securizare a acestor spații vor aduce un nivel mai mare de confort și încredere oaspeților care aleg să își petreacă vacanța în respectiva unitate de cazare.
Un partener de încredere pentru operatorii HoReCa este SMTSOL (Smartech Solution), aceasta furnizând dispozitive de supraveghere la cele mai înalte standarde, menite să garanteze securitatea în anumite spații ale unității de cazare.
Printre cele mai sigure dispozitive puse la dispoziție de SMTSOL sunt sistemele din categoria Self Protect Smartech. Acestea sunt create special pentru a securiza orice tip de spațiu, utilizatorii obținând multiple avantaje privind controlul permanent al perimetrului monitorizat. Prin urmare, utilizând astfel de dispozitive de supraveghere în spațiile publice ale unității de cazare va aduce un plus de siguranță și securitate tuturor persoanelor aflate în incintă.
Organizarea constantă a unor ședințe cu personalul responsabil de securitate
Un spațiu sigur și protejat implică un personal bine informat în ceea ce privește politicile de securitate și confidențialitate implementate la nivel de unitate.
Organizarea unor întâlniri cu angajații responsabili cu protecția unității de cazare sau stabilirea unor sesiuni de informare a personalului poate aduce multiple beneficii privind securitatea.
În momentul în care sunt realizate noi îmbunătățiri sau proceduri în politica internă de securitate a unității de cazare, acestea trebuie aduse la cunoștința personalului.
Astfel, ei vor putea gestiona mult mai sigur și eficient discuțiile referitoare la siguranța și securitatea unităților de cazare. În plus, vor putea fi mult mai vigilenți în identificarea unor activități suspecte, prevenind astfel situații conflictuale sau orice risc care ar putea genera panică sau îngrijorare în rândul persoanele cazate în acea unitate turistică.
Investirea în sisteme de închidere digitale pentru camerele unităților de cazare
Din ce în ce mai mulți operatori HoReCa aleg să înlocuiască cheile tradiționale cu soluții digitale, consolidând și garantând astfel un nivel înalt de securitate al spațiilor. Această măsură de securitate permite oaspeților să se simtă mult mai în siguranță în interiorul camerelor, mai ales în timpul nopții. Sunt foarte mulți turiști (mai ales persoanelor în vârstă) care aleg să plătească prețuri premium pentru a avea certitudinea că beneficiază de aceste servicii.
Concluzii
În ultimii ani, siguranța și securitatea au devenit o prioritate în deciziile turiștilor de a călători și un element vital pentru industria turismului modern.
Pentru a furniza o experiență inedită oaspeților, operatorii HoReCa trebuie să se asigure de excelența serviciilor, acordând o atenție majoră confortului și nivelului de securitate garantat tuturor celor cazați în unitatea de cazare.